„Ефектът Пигмалион“ е танцов пърформънс, в който сценичната реалност взаимодейства с виртуалната

0

За новия спектакъл на Боряна Сечанова и Ефемия Фард

Танцовата драма „Ефектът Пигмалион“ кореспондира с най-новите тенденции в областта на съвременния танц, които изследват човешкото поведение във взаимодействието му с роботи-кукли, интернет зависимостта, позната като „дигитален хероин“ и насилието върху жените. Фабулата на спектакъла е изградена като фантастична любовна драма между главния герой и андроидна кукла. 

Темата на танцовата инсталация „Ефектът Пигмалион” е за реалността, която създава интернет зависимостта и как тази реалност може да убива наистина. Изследва се един от най-всепоглъщащите проблеми на нашия свят, а именно самотата.

В създаването на спектакъла са включени професионалисти изпълнители в областта на танца – балерината Марина Попова, драматичното изкуство, сценографията, както и са привлечени студенти – Петра Недялкова, Марина Хараламбова и преподаватели от департамент „Кино, реклама и шоу бизнес“ – режисьорът по монтаж – Стефан Бояджиев на Нов български университет, както и млади независими артисти – Алекс Жеков, в ролята на Пигмалион, младият и танцьор Светослав Серопян, които разработват хореографската и визуалната среда на проекта.

Участниците в проекта са професионалисти на свободна практика, (операторът Георги Илиев), които заедно с такива изтъкнати имена като Боряна Сечанова, Венелин Шурелов, както  и участието на  професора по операторско майсторство Цветан Недков, обуслови създаването на един високо интердисциплинарен проект, който беше заснет като филм.

В спектакъла хореографията, създадена от Боряна Сечанова, интерпретира фантастичната втора реалност и разработва взаимодействието между изпълнителите-танцьори и андроидните виртуални кукли.

Сценографията на Николай Матев създава художествената среда на спектакъла чрез средствата на светлинни инсталации  и анимация, които допълват усещането за халюциогенна иносказателност, а драматургията на спектакъла, е поверена та Ефемия Фард, която е и сценарист на филма.

Единството на сценичното действие е изразено чрез поставянето му в ексцентрична звуково-музикална среда, създадена от Мариана Вълканова, която ползва еклектика от уникалното звучене класическата музика на Й. С. Бах, изпълнена на виолончело от Август – Александър Павлов, противопоставена и съчетана с различни звукови атмосфери и дръм ритми.

В психопатологията на 21 век се случват нови всепоглъщащи зависимости, които представени през погледа на  античната трансформация, ще амбицират зрителят  да открива старогръцките митове по един ексцентрично актуален начин. Изследвайки рефлексиите на темата в съвремието, статистическа прогнозата посочва, че към 2033 г. всеки десети полов контакт в света ще бъде между човек и андроид. Това е и темата на музикално-танцовия филм с режисьор М. Фард-Араш – „Дефектът Пигмалион“.

Този проект е реализиран по Програма за подкрепа на творчески проекти в областта на сценичните изкуства с финансовата подкрепа на Министерство на културата.

Ефемия Фард
снимки: Хай Лайф

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here