“Люси” на Люк Бесон тръгна по екраните у нас

0

Познаваме великолепния кинопохват на Люк Бесон още от “Никита”, “Леон”, “Петият елемент”… Разкошната Скарлет Йохансон се превръща в отмъстителна машина за убиване за целите на новия му филм. В научно-фантастичния екшън трилър “Люси” на френския режисьор Скарлет играе жертва на престъпници, които я използват като “муле” за пренасяне на наркотични субстанции. След инцидент веществата попадат в организма на младата жена и тя придобива свръхсили, които ще използва срещу своите насилници. От невинна жертва Люси се трансформира в жадна за кръв еманципирана екшън героиня. Люк Бесон превръща Скарлет Йохансон в свръхчовек, подобен на Нео от „Матрицата”. Филмът разказва за студентка, която живее в Тайван и попада на наркотрафиканти. Люси се съпротивлява, но след като корейски мафиоти я отвличат, вкарват в тялото ѝ торбички с нова синтетична дрога с неподозирани възможности. Една от торбичките обаче се разкъсва и вместо да убие героинята на Скарлет Йохансон, я променя до неузнаваемост.

Image_4188278_411

Макар и да е определян като научна фантастика, филмът разчита на популярния мит, че човек използва само малък процент от мозъка си и би могъл да увеличи потенциала му значително. Симпатичните и любими на всички делфини използват по-голям процент от мозъка си, отколкото хората… Въпреки псевдонаучните твърдения, филмът успява да се докосне до някои важни теми, популярни в научната фантастика. С помощта на новата дрога героинята на Скарлет Йохансон оползотворява целия потенциал на мозъка си и се превръща в свръхчовека на Ницше.

По това тя прилича както на Нео от „Матрицата”, така и на героя на Джони Деп от излезлия по-рано през тази година филм „Превъзходство”. Като него Люси може да вкарва съзнанието си в компютърни мрежи и да ги контролира. Освен това с невъобразимата си интелигентност тя достига до много важни изводи за същността на човека и за ролята на хората във Вселената. За да ни обясни странната трансформация на Скарлет Йохансон, във филма се появява Морган Фрийман, който играе учен.

С тон, доста напомнящ за неговото научнопопулярно предаване „В червеевата дупка”, Фрийман преплита научни и псевдонаучни теории за това какво се случва с тялото и мозъка на Люси, чиито клетки, изглежда, са започнали да се делят неконтролируемо.

Не философията и науката обаче са в центъра на сюжета на екшъна. С новите си способности Люси се превръща от жертва в ловец и започва да отмъщава на мафиотите, поставили я в това положение. По подобие на други героини на Люк Бесон като Никита, и Люси е изключително умел убиец. Героинята на Скарлет Йохансон обаче има много предимства – може да научи нов език само за час, може да мести предмети с мисълта си и това я прави на практика неуязвима. Огромните ѝ способности обаче донякъде лишават филма от тръпката на трилъра – каквото и да прави героинята, зрителите са повече от сигурни, че тя не е в опасност и ще оцелее.

“Люси” е най-скъпият проект на Люк Бесон досега и вече бележи големи успехи в класациите. В американските кина лентата дори успя да изпревари по приходи новия екшън със „Скалата” – „Херкулес”.

Няколко интересни моменти за снимките… След като Люси напуска Тайван, тя се озовава в Париж, където виждаме някои от най-напрегнатите екшън сцени в продукцията. Сред ключовите локации на снимките са ул. Риволи, съвсем близо до Версайския дворец и градините Тюйлери, както и небезизвестната Сорбона и други популярни места във френската столица.

Както отбелязва Бесон , когато са предвидили заснемането на най-бързите екшън сцени с коли, са решили да снимат през лятото, когато има по-малко хора в Париж. Продуцентът споделя още: „На Люк му хрумна налудничавата идея Люси да шофира срещу движението по ул. Риволи, една от най-натоварените еднопосочни артерии с четири ленти между Лувъра и пл. Конкорд. И тя го направи на пълни обороти, по средата на деня! Беше зашеметяващо.”

Режисьорът Люк Бесон заснема една от най-предизвикателните екшън сцени в целия филм на един от най-големите парижки пазари. „Снимахме на пазар, пълен с хора, в 2 следобед, коли хвърчаха навсякъде и се приземяваха върху сергиите с плодове и зеленчуци,“ смее се той. „Имаше много охрана и след само три дни снимки имахме много добри кадри.“

Мариана Енева

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here