11th May2016

Общественото жури за избор на ново туристическо лого на България не излъчи финален победител в конкурса

by Черно и Бяло

Общественото жури за избор на ново туристическо лого на България не излъчи финален победител в конкурса. Заседанието, в което участваха общо 15 членове, сред които представители на медиите, туристическия бранш, маркетолози и ПР експерти се състоя на 28 април.

1_23Тайното гласуване премина през два етапа. При първия вот бяха получени седем гласа „въздържал се“, седем гласа за Вариант 1, който е изцяло типографски и залага на шрифтовата символика в изписването на името България, и един глас за шестия предложен логотип с изображение на лъв. Това наложи втори тур на гласуване, при което шест от членовете на журито подкрепиха първото предложение, а останалите деветима се въздържаха от гласуване. Така мнозинството от представители на широкото жури не излъчи финален победител в конкурса за нов туристически символ на страната. По време на обсъжданията на вниманието на журито бяха представени и резултатите от публичното гласуване на сайта на министерството, според което над 751 от гласувалите също подкрепят Вариант 1.

Членовете на широкото жури за избор на лого са представители на медиите, бизнеса, маркетинг и комуникационни специалисти, като част от тях бяха избрани чрез жребий в присъствието на нотариус. От подадените общо 21 кандидатури от представители на туристически сдружения и организации бяха изтеглени имената на трима души – Жени Славова от Феста Холдинг, Христо Янев от Българска асоциация за алтернативен туризъм и Валентина Лулева от Асоциацията на българските авиокомпании. В широкото жури взеха участие и представители на четирите типа медии. В жребия бяха изтеглени имената на Дамян Петров от БНТ, Кирил Вълчев от Дарик Радио, Лора Горавска от сп. „Икономика“ и Зорка Милева от Портал „България“.

Сред поканените за участие в широкото жури бяха и Даниела Константинова от Българската асоциация на ПР агенциите, проф. д-р Стоян Маринов преподавател по туризъм в Икономическия университет във Варна, двама представители на Българската асоциация по маркетинг – проф. Веселин Благоев, председател на асоциацията и проф. Боян Дуранкев неин член, както и двама представители на Българската асоциация на комуникационните агенции – Велина Маврудиева и Десислава Олованова. Председател на журито бе директорът на дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма“ на Министерството на туризма Албена Методиева, а сред членовете на журито бе и експертът от същата дирекция Златка Илкова.

Съгласно одобрената конкурсна програма, този резултат показва, че няма избран победител на този етап, което няма да доведе и до изразходване на средства от страна на Министерството на туризма. Припомняме, че се предвиждаше избраният победител да бъде поканен да изработи brand book за използване на логото на стойност 10 хил. лв. Участниците в журито поздравиха екипа на Министерството на туризма за публичния подход при организацията на конкурса като заявиха готовност да участват с идеи и предложения за негово бъдещо надграждане или ново обявяване.

Нашият екип очакваше много повече от този конкурс, но уви – не ни показаха всички участници, не излъчиха и победител. Ще продължим да следим темата и се надяваме скоро да има развитие и удовлетворителен край.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*