13th Nov2018

Диляна Матеева представи България на Седмица на модата в Гърция

by Черно и Бяло

Младата дизайнерка е първият български участник на Athens Xclusive Designers Week и показа колекция на една сцена със Зухаир Мурад

Диляна Матеева и нейният моден бранд Art.Look представиха колекция Fashion Melody в Атина по време на Athens Xclusive Designers Week – AXDW. Талантливата млада дизайнерка реализира първото българско участие на официалната международна седмица на модата в Гърция. Тя се състоя от 31 октомври до 4 ноември 2018 г., като Диляна Матеева присъства на голяма част от ревютата, включително и това на големия ливански дизайнер – Зухаир Мурад. Досега AXDW има общо 24 издания (по две годишно), а на сцената й са представяли  колекции прочути в целия свят дизайнери и модни къщи като Вивиън Уестууд, Емануел Унгаро, Ескада, Крициа, Кашарел, Ги Ларош, Марите и Франсоа Жирбо и други.

Дебютната за международната сцена колекция на Диляна Матеева – Fashion Melody есен-зима 2018/2019 – съчетава практичност и елегантност с бунтарство и непреклонност. Тя е вдъхновена от женствената елегантност в рока и по-конкретно от лирическите героини в рок песните от края 80-те и началото на 90-те години на XX век. За колекцията са характерни изчистените силуети и женствената линия на дрехите, както и авторските ръчно направени картини в стил поп-арт. Рисунките на женски лица са ключови за част от дрехите и в дизайна на шаловете от креп коприна, които са водещ аксесоар заедно с дизайнерските шапки. Провокативната и смела комбинация на материи, като съчетаването на кашмир и кристална коприна, е силен акцент в колекцията. Диляна Матеева залага също на кадифе, екокожа, вълна и габардин. Най-новите предложения в колекцията на дизайнерката са две рокли, изработени от златиста креп коприна и черна кристална коприна. Златистата коприна нежно се слива с кожата, елегантно следва извивките на тялото и създава илюзия за голота. Черната кристална коприна нежно прозира и подчертава златистия креп.

Диляна Матеева и манекените, представили нейната колекция – избрани моменти от бекстейдж преди ревюто

Световно  известният фотограф Оми Чоудури (Omi Chowdhury), отговорен редактор на Deux Magazine Paris и „Конде Наст“ (Conde’ Nast), с който Диляна Матеева е работила във фотосесия за сп. „Вог“ (Италия), е бил сред гостите на AXDW. Ето какво споделя той: „Брандът на Диляна Матеева Art.Look e това, към което всеки български дизайнер трябва да се стреми. Глобален, с остър фокус върху материите и детайлната изработка. Това, с което Art.Look се отличава е не само дизайнът (въпреки, че е много добър), но и способността на Диляна да превърне своята идея в завършено цяло, където дизайнът и изкуството се допълват.“

Част от колекция Fashion Melody есен-зима 2018/2019 с дизайнер Диляна Матеева, представена по време на Athens Xclusive Designers Week

Aктуалните тенденции от последното издание на събитието Диляна Матеева обобщава така: „Направи ми впечатление, че в Гърция най-много държат на качеството на платовете и не залагат толкова на ръчната изработка. Тенденциите, които повечето дизайнери показаха по време на AXDW са доста провокативни и бляскави. Те залагат на прозрачни материи като тюл и шифон, а също така много силен акцент е дантелата. Друга често използвана материя е кадифето. В повечето дизайнерски облекла присъстваха много пайети и мъниста, в някои дори скриващи текстила. Бяха показани и колекции изцяло базирани на принтове, както и такива с по-осезаема сценична насоченост.“ Относно колекцията на Зухаир Мурад, Диляна Матеева споделя, че той не е изневерил на себе си и стила си, като е показал „изключително интригуваща и балансирана колекция, която излъчва лекота, женственост и финес“. Дизайнерът е заложил на нежните, ефирни платове и елегантните воали от шифон, като също се е спрял на дантела, принтове, пайети и мъниста, но в доста по-умерена стилистика.

Силвия Тодорова

13th Nov2018

Киномания 2018: Френско кино

by Черно и Бяло

От 16 ноември до 2 декември, традиционно в рамките на Киномания ще се проведе 8-мото издание на Френския филмов фестивал, организиран от Institut français de Bulgarie/Френски Институт в България, осъществен със съдействието на НДК. Тази година киноманите ще могат да видят 9 нови филма с прожекции в кината Люмиер Лидл, G8, кинозала Славейков и Дом на киното. Прожекции ще бъдат организирани също в Лъки Синема – Пловдив и Фестивален и конгресен център – Варна.

Френската програма тази година е с акцент върху комедиите със социален привкус

Фестивалът ще бъде открит на 16 ноември, петък от 19:00 ч. в кино Люмиер Лидл с премиерата на филма „Чувствам се добре“ на режисьорите Беноа Делепин и Гюстав Керверн и с участието на Жан Дюжарден и Йоланд Моро. Сред заглавията е и анимацията „Белия зъб” по превърналия се в класика  роман на Джек Лондон.

Френският фестивал включва и „Светът е твой” на режисьора Ромен Гаврас, който е с участието на Венсан Касел и Изабел Аджани и разказва за мошеник на дребно, който приема рискована задача, за да живее охолно и за да се отърси от опеката на властната си майка.

В афиша е и „Верен мъж” с режисьор Луи Гарел, в който участва прекрасната Летисия Каста и самият Луи Гарел. Филмът съчетава любовна история, съмнения, изкушение и изследване на истината, оплетени в изплъзващата се природа на романтичното привличане.

 „Бекасин” пък разказва за една нетипична супергероиня – наивна, смела и чаровна. Филмът е екранизация по пупулярен френски комикс.

Сред заглавията е и „Вижте как танцуваме” – комедия, включваща отделни, заимносвързани истории, създадени с много хумор и неочаквани обрати и с участието на популярни френски звезди като с Шарлот Рамплинг и Карол Буке.

В програмата са включени и филмите: „Споделен мъж”, в който въпросният мъж е изненадан от необичайно предложение, дошло съвместно от жена му и любовницата му, „Усещане за празник”, разказващ за богаташко сватбено парти, на което всичко се обърква и „Сред лозята на Бургундия”, който е обяснение в любов към киното и виното, а в основата му е семейната обич и развитието на отношенията във фамилията.

Киномания е част от Календара на културни събития на Столична община за 2018 г.

13th Nov2018

„Нова ера, споделено бъдеще” – първо международно изложение за внос

by Черно и Бяло

Като съпътстващо събитие в рамките на Първото  международно изложение за внос на стоки (CIIE), преминало  под мотото „Нова ера, споделено бъдеще“ и организирано от Китайското министерство на търговията, в икономическия и финансов център на страната – Шанхай, се  проведе  специализиран медиен форум с участието на едни от най-известните в световен мащаб анализатори по въпросите на ролята на информацита и комуникацията в икономическите отношения (Think-Thank Forum).

Организиран от Министерството на информацията на КНР, и съорганизатори медийните компании Глобална Телевизионна Мрежа на Китай (CGTN) компанията „Икономик дейли”, Информационния офис на Общината на Шанхай, Общокитайския център за международно икономическо сътрудничество и други държавни организации, форумът събра най-елитните специалисти в областта на анализа на медийните и информационни въпроси от цял свят.

Темата на форума  –  „Да създадем и комуникираме открита световна икономика” бе в контекста на Първото световно експо, а целта – да се подчертае безпрецедентната  роля и значение на информацията и комуникацията между отделните страни за повишаване ефективността на икономическите и търговски отношения.

Форумът събра медийни експерти от над 150 държави, международни организации, медийни компании, международни информационни агенции и членове на „мозъчни тръстове”, сред които екс-премиери (на Франция), президенти на медийни групи, професори, изследователи и мениджъри на информационни и комуникационни компании от Австрия, Германия, Италия, Индия, Пакистан, Аржентина, Южна Африка, Русия, Полша, Турция и др. както и вицепрезидентите на Китайско-американския бизнес Съвет, мениджъри на съвместни международни информационни компании и т.н. От китайска страна форумът бе уважен от ръководители на най-големите медийни компании от различни провинции, заместник министри по информация и комуникация, водещи експерти и президенти на смесени предприятия за връзки с обществеността на различни търговски фирми.

При откриването на форуми председателят на Китайския център за международни икономически отношения цитира думите на президента Си, Дзинпин при откриването на изложението по-рано същия ден – че „…вратите на  Китай за внос  ще се отварят все повече и повече и  никога няма да се затворят.” Китай ще положи максимални усилия да разшири пазарите   си  и увеличи вноса, като се очаква общото количество на стоки и услуги, внесени в страната през следващите 15 години да  надхвърли 40 трилиона долара. „Китай е уверен в бъдещето на проекта „Един пояс, един път”, известен още като новия Път на коприната, макар че предстои  да се извърви дълъг път, това е само началото  на дългосрочното начинание”.

Международното изложение за внос на стоки (CIIE) е първото не само в Китай, но и  в цял свят и това е ярка демонстрация на китайската политика на откритост и за още по-широко отваряне  към световната икономика и глобализация, бяха единодушни високопоставените китайски представители – министри и заместник-министри, в приветствията си към участниците във форума,  като идеята е да се обезпечи доброто сътрудничество, защото никой не може да просперира, ако е сам… без помощта на останалите. Китай е готов да приеме помощта на други държави, както и да предостави своя опит на онези, които биха го поискали, коментираха още анализатори, журналисти и мениджъри на компании.

Като домакин на събитието, президентът на China Media Group – Shen Haixiong – бе категоричен, че посредством медиите, Китай се опитва да сподели своя опит на  непрекъснато растящото си икономическо развитие.

По време на форума икономически анализатори и коментатори предложиха да се формулира специална платформа за бъдещото развитие  на сътрудничеството между  малкия и среден бизнес от различни страни.  „Китай предлага  на света  своите новаторски идеи в областта на технологиите, за да може да бъдат комуникирани от всички заинтересовани”, заяви зам.министърът на държавния информационен офис на Китай Guo Weimin.

Специално за СБЖ и списание „Черно и Бяло” – президентът на медийна компания „Икономик дейли:

„Много важно е да се въведе ново разбиране за инициативата ЕДИН ПОЯС, ЕДИН ПЪТ, а изложението в Шанхай  дава тази възможност” – заяви в специално интервю за Съюза на българските журналисти и за списание „Черно и Бяло” президентът на медийната компания „Икономик дейли” г-жа Zhang Xiaoying. Изключително важна в тази насока е добрата взаимна работа между медиите, подчерта още тя, като разказа подробности за работата на  ръководената от нея компания  „Икономик дейли” в контекста на по-добрата информираност и сътрудничество. „Добрата комуникация и взаимната информираност на обществеността в Китай и в България, една за друга – посредством медиите са важно условие за по-нататъшното развитие на икономическите и културните отношения между нас, за възможностите за туризъм и инвестиции.  „Международното изложение за внос на стоки е първото не само в Китай, но и първото в света и то потвръждава факта, че очакванията ни се сбъдват”, казва още президентката на една от най-големите медийни компании в Китай – „Икономик дейли” и допълва, че събитието ще ни помогне да променим културата на икономическите и търговските  отношения между всички страни.

(Подробности за медийната компания „Икономик дейли ще прочетете по-долу).

Значими промени в световната търговия и ролята на медиите

В тази посока  ролята на медиите и медийните анализатори, като партньори на бизнеса е много голяма. Чрез тях може правилно и точно да се комуникират всички промени на ресурсите на пазара, тъй като в световната търговия предстоят значими промени – това бе категоричната оценка на представители на „мозъчни тръстове” от редица държави (Think-Thank). Координацията и информираността са в основата на отговорността и важна  част от всички анализи и коментари, свързани с икономическите проекти. Те дават възможност на всеки да се учи от другите – това бе единодушно изразено в изказванията на участниците във форума. Преди всичко чрез  медиите и добрата комуникация може да се сподели най-добрият опит.

Ролята на медиите, използването на най-новите модерни технологии, глобалната мрежа, правилната комуникация – всичко това са главните средства за стимулиране потенциалните възможности на икономическото сътрудничество между отделните страни и региони.

Присъствалите чуждестранни журналисти изразиха мнение, че „Китай има свой ефективен икономически модел и китайският опит – ако бъде правилно комуникиран – би бил много полезен за други страни по света”.

„Един пояс, един път”

Инициативата „Един пояс, един път“ е в основата за развитие и на добрата комуникация, тя е важна не само за Китай, за всички страни, участващи в нея, за целия свят – каза в заключителното си слово в края на форума заместник-министъра на информацията на КНР.

Присъствието на най-високопоставени личности в областта на информацията, информационните технологии, публичността, рекламата, изследователски институти и държавни администрации – министри и заместник-министри и управляващи директори показа на всички участници във форума огромното желание на Китай „…да отвори своите врати към света, и никога повече да не ги затваря, да споделя своя опит и да приема опита на останалите, да комуникира и да сътрудничи с всички, които имат желание за това.”

Ивета Балевска,
Секретар на Клуб на чуждестранните кореспонденти в България